Sha's connection

Wednesday, December 21, 2011

LAWAK KAMPUS

Korang pernah baca komik Malaysia tak?? aku antara orang yang suka komik Malaysia under GEMPAK STARZ dan yang paling aku suka adalah komik LAWAK KAMPUS yang dilukis oleh Keith, memang best gilerlah boleh tabik spring punya, kisah lawaknya penuh cerita tentang alam kampus atau persekolahan dan aku mempunyai beberapa buah komik lawak kampus ni yang aku beli dekat 7E.

Antara watak-watak kelakar giler yang terdapat dalam komik tu adalah Vannes , watak utama dan paling nakal, Aditas juga watak utama, sahabat baik kpd si Vannes, nakal dan seorang aktif bersukan seterusnya Si Kosong, sebab apa si kososng sebab dia selalu dapat markah kosong je, hahahaa..kira nasib malanglah memanjang, dan Froggy  yang paling pandai dan tak nakal sangat tapi pelik dia adalah katak! kemudian Beebob yang tension dengan mukanya yang penuh berjerawat, lepas tua da cikgu Noodle yang amat2 dibenci oleh studentnya sebab keperasanannya yang melampau..hahaha..lepas tu ada Xena yang x cantik tetapi sangat cintakan Vannes tetapi Vannes tak layan sebaliknya Anthony yang jatuh cinta dengan Xena. Dan antara watak-watak lain dalam komik lawak kampus ni adalah Agira, Boss taukey kantin, Tuan pengetua, Ami dan Yumi (kembar)  dan beberapa lagi watak sampingan


Kat bawah ni adalah antara imej2 untuk lawak kampus:----

 Haa, ni antara facebook Cikgu Noodle bersama anak-anak didiknya, adegan terkejut kat situ apabila Si Kosong yang kosong mindanya itu mampu menjawab soalan Cikgu Noodle..hahahaa memang kelakar betol!

 Ini lak antara gambar-gambar dorang untuk cover depan lawak kampus...yang depan sekali adalah Froggy dan kat belakang2 tu ada Vanness yang pakai google, Aditas yng botak, Beebob yang berjerawat, Xena yang ge chubby tu, si kosong yg bibir tebalk tu, cikgu Noodle yg rambut ke depan dan watak-watak lain macam pengetua, ami dan yumi

Ini adalah poster dorang untuk league version.....kat depan tu ada Vanness, Aditas, Froggy, Si Kosong dan Xena.

Lastly, hope Keith dapat teruskan komik lawak kampus ni sampai bila-bila, walaupun sukar sebab komiknya dalam bentuk komik strip tapi Keith you are the best!!

2 comments:

nurhuda ismail said...

sy pom sukee k.sha :D

sha said...

Hahaha..mmg bestkan cite die