Sha's connection

Wednesday, March 30, 2011

UNTUKMU SAYANG

Keindahan pelangi adalah
Keindahan wajahmu sayang
Yang sering bermain di mata
Hatiku ini

Keharuman bunga kasihku
Hanyalah untukmu sayang
Bagaikan pantai dan lautan
Takkan terpisah

Kasih sayangku ini
Hanyalah untukmu
Kutelah berjanji
Kaulah yang satu
Dalam hatiku ini
Untuk selamanya
Oh sayang
Oh.. Oh..
Untukmu sayang

Thursday, March 24, 2011

Just The Way You Are Lyrics


Oh, her eyes, her eyes, make the stars look like they're not shining
Her hair, her hair, falls perfectly without her trying
She's so beautiful, and I tell her every day

Yeah, I know, I know, when I compliment her she won't believe me
And it's so, it's so, sad to think that she don't see what I see
But every time she asks me do I look ok, I say

When I see your face, there's not a thing that I would change
Cause you're amazing, just the way you are
And when you smile, the whole world stops and stares for a while
Because girl you're amazing, just the way you are(yeah)

Her lips, her lips, I could kiss them all day if she let me
Her laugh, her laugh, she hates but I think it's so sexy
She's so beautiful, and I tell her every day

Oh, you know, you know, you know, I'd never ask you to change
If perfect's what you're searching for then just stay the same
So, don't even bother asking if you look ok
You know I'll say

When I see your face, there's not a thing that I would change
Cause you're amazing, just the way you are
And when you smile, the whole world stops and stares for a while
Because girl you're amazing, just the way you are
The way you are, the way you are
http://www.elyricsworld.com/just_the_way_you_are_lyrics_bruno_mars.html
Girl you're amazing, just the way you are

When I see your face, there's not a thing that I would change
Cause you're amazing, just the way you are
And when you smile, the whole world stops and stares for a while
Cause girl you're amazing, just the way you are. Yeah

Monday, March 21, 2011

Tetamu Senja-A.Samad Said

Kita datang ini hanya sebagai tetamu senja
Bila cukup detik kembalilah
Kita kepadanya
Kita datang ini kosong tangan dada
Bila pulang nanti bawa dosa bawa pahala

Pada tetamu yang datang dan
Kenal jalan pulang
Bawalah bakti mesra kepada
Tuhan kepada Insan
Pada tetamu yang datang
Dan lupa jalan pulang
Usahlah derhaka pula
Pada Tuhan kepada insan

Bila kita lihat manusia lupa tempat
Atau segera sesat puja darjat
Puja pangkat
Segera kita insaf kita ini punya kiblat
Segera kita ingat kita ini punya tekad

Bila kita lihat manusia terbiar larat
Hingga mesti merempat ke laut biru
Ke kuning darat
Harus kita lekas sedar penuh pada tugas
Harus kita tegas sembah
Seluruh rasa belas

Kita datang ini satu roh satu jasad
Bila pulang nanti bawa bakti padat berkat
Kita datang ini satu roh satu jasad
Bila pulang nanti bawa bakti padat berkat 

~ A. Samad Said

Thursday, March 17, 2011

My Fairytale.....Rapunzel

Haaaa...dah berbulan-bulan tangled Rapunzel ditayangkan kat pawagam but baru dua minggu lepas aku baru dapat menonton cerita fairytale tersebut..memang best gila laa...ahaaa...ingatkan sama dengan cerita asalnya iaitu Rapunzel dilarikan oleh ahli sihir kemudian datanglah prince Charming untuk menyelamatkannya tapi yang ini memang agak sama tapi berbeza..nak tahu apa bezanya? pertama ahli sihir itu menjaga Rapunzel dengan begitu baik sekali (yala sebab nak jadi muda sentiasa) kedua, hero Rapunzel bukan seorang putera raja tetapi seorang penjenayah bernama Flyn Ryder @ Eugene Fith... dan kedua watak ini memang kelakar gila....komedi romantik..ehhehee...dengan watak Flyn Ryder yang sangatlah kacak...uhh..jatuh cinta dibuatnya...dan si Salamander Rapunzel yang comel dengan Kuda diraja Maximus yang lawak memang meriah dan best sangat cerita ni..uhhh i'm in love with fairytale.......ehhehee.......


Ayooo......ni babak Last..fuh romantiknya saat Flyn datang menyelamatkan Rapunzel,memotong rambut Rapunzel dan diapun mati tapi takkan hero mati kan? tak pasal2 bakar panggung so,air mata Rapunzel tu ada magic jgk rupenya sama macam rambut dia dan akhirnya air mata yang menitik ke pipi Flyn tu menghidupkan Flyn kembali........aduuhhhhhhhhh


Saat-saat cinta nak berputik tu...masa Flyn bawa Rapunzel ko kota diraja


Ahaaa....Poster Rapunzel,Maximus,Rapunzel and Flyn Ryder....Maximus dan Fyn Ryder masing-masing bermusuhan but akhirnya jadi kawan baik lak...


Alaaa...comelnyee Fyn sgt2 kacak.....lagi comel si Salamander kat belakang dia tu but aku lupa nama si Salamander tu...cute je


Alahai kacaknya!!!


Adegan melafazkan cinta..ahh romantiknyaa...bila aku pom nak rasa seperti di alam fantasi macam ni?

Monday, March 14, 2011

Alahai Isteriku kuat berleter


Bla....bla...blaa....pagi petang siang malam Mail asik kena leter kat isterinya Senah sampaikan Mail mula bosan untuk pulang ke rumah dan menghadap muka isterinya itu, mana taknya benda kecik saja tapi leterannya berjela panjang ....Mail tersangat hairan kerana seawal perkahwinan mereka dulu dan masa tengah hot bercinta perangai Senah tidak bergitu, Senah sangat lemah lembut orangnya malah agak pendiam tapi lain jadinya apabila mereka sudah berumahtanga, siang malam Mail asyik dibebel oleh Senah hinggakan Mail mula merasa fed up dengan sikap Senah yang kuat membebel. Si Senah pula hanya akan berhenti membebel apabila dia tidur saja, tapi Senah bukan kaki tidur, nisbah waktu tidurnya sehari hanya 8 jam saja.

 Jadi,suatu hari Mail telah pergi bertemu dengan kawannya Rony yang memang pakar tentang perempuan. Katanya pada Rony

"Rony, aku berang gila la dengan bini aku tu...hari-hari asyik membebel saja kerjanya." 

"So..kau nak suruh aku buat apa?" Soal Rony sambil menyedut minumannya.

"Aku nak mintala sedikit nasihat bernas dari kau sebab aku dah tak tahan sangat dah ni" Kata Mail

"Belakang rumah kau ada perigi lama kan.yang dah kering air tu?" Kata Rony

"Ya,kenapa?" Soal Mail 

"Aku ada satu cara ni je untuk settlekan masalah ngan bini kau tu, kau masukkan bini kau tu dalam perigi buta tu selama beberapa hari,biar dia rasa macamana hidup dalam tu,lepas beberapa hari kau angkatlah dia naik balik,aku confirm dia berubah" Kata Rony

"Okaylah balik ni aku buat" Kata Mail menyetujui cadangan Rony dan balik saja ke rumah dia terus memanggil Senah dan menyuruh Senah masuk ke dalam perigi itu dalam nada yang cukup tegas. Senah terpaksa akur perintah suaminya walaupun dia masuk ke dalam perigi itu dalam leteran panjang dan tangisan kesedihan.

 Jadi malam itu Mail tidur dengan lenang sekali,tiada leteran panjang Senah,dia bangun pagi juga dalam senyuman panjang,begitu juga hari yang kedua segalanya berjalan lancar namun apabila masuk sahaja hari ketiga, Mail rasa rumahnya terlalu sunyi...jiwanya juga terasa kosong,dia asyik teringatkan isterinya yang dibuang ke dalam perigi buta itu, dia rindukan leteran isterinya itu jadi dia sekali lagi pergi berjumpa dengan Rony.

"Macamana ni Rony..aku rindukan leteran bini aku tu,rasa sunyi sangat dan kosong saja hati aku ni bila tak dengar suara dia" Kata Mail 

"Hah,itulah pengajarannya! sebenarnya aku nak kau jangan cepat melatah....dah adat rumah tanggalah Mail oi.,,isteri membebel tanda sayang....macam ni lah aku cadang kau balik ni kau pergi angkut balik bini kau tu" Kata Rony 

  "Baik Rony"   Kata Mail dan terus begegas pulang ke rumah untuk mengambil kembali isterinya,terus dicari tali yang besar dan dia segera berlari ke perigi buta tersebut,perlahan diturunkan tali untuk menarik isterinya naik,namun tarik punya tarik tiba-tiba sepasang tangan berbulu dengan muka agak buruk keluar dari perigi buta tersebut sambil memegang kemas tali itu. Mail terkejut..dia memikirkan Senah sudah menjadi arwah dimakan oleh penunggu perigi itu

 "Mana bini aku penunggu perigi....kembalikan bini aku..." Mail menjerit marah pada penunggu perigi itu.

Penunggu perigi yang berbulu itu naik perlahan dan mengambil uncang berisi pakaiannya lalu disangkut ke bahu.

"Hang turunlah ambik bini hang tu,aku nak pindah..aku tak sanggup dah tinggal dalam perigi tu lagi,hari-hari kena leter kat bini hang tu...aku tak sanggup,dua hari aku macam nak gila tinggal dengan bini hang" Kata si Penunggu perigi itu sambil berjalan pergi sambil membetulkan rambut ala-ala amy mastura.
Mail tercengang sendiri....alahai bini aku kuat berleter..............

.

ALHAMDULILLAH

Bersujud kepada ALLAH
bersyukur sepanjang waktu
setiap nafasmu seluruh hidupmu
semoga diberkahi ALLAH

bersabar taat pada ALLAH
menjaga keikhlasanNya
semoga dirimu semoga langkahmu
diiringi oleh rahmatNya
setiap nafasmu seluruh hidupmu
semoga diberkahi ALLAH

ALHAMDULILLAH wasyukurillah
bersyukur pada Mu ya Allah
KAU jadikan kami saudara
indah dalam kebersamaan
Bersujud kepada ALLAH
Bersyukur sepanjang waktu
setiap nafasmu..seluruh hidupmu
semoga diberkahi ALLAH
Semoga dirimu semoga langkahmu
diiringi oleh RahmatNYA
KAU jadikan kami saudara indah dalam kebersamaan

ALHAMDULILLAH wasyukurillah
bersyukur padaMU padamu ya ALLAH
KAU jadikan kami saudara
indah dalam kebersamaan
ALHAMDULILLAH wasyukurillah
bersyukur padaMU ya ALLAH
KAU jadikan kami saudara
hilanglah sebuah perbedaan

Sunday, March 13, 2011

Saya Anak Malaysia

1953
Bulan 5 aku dilahirkan
Di sebuah negeri yang diberi nama
Negeri Sembilan

Selepas itu aku dibesarkan
Di negeri Kelantan
Aku belajar di sekolah orang putih
Dekat dengan Pasir Putih

Saya anak Malaysia (4x)

Lepas sekolah aku merayau
Negeri mat saleh aku merantau
Tempat orang indah sekali
Tapi Malaysia tetap di hati

Saya anak Malaysia (4x)

Sampai masa aku pun balik
Makweku tengok dia pelik
Dia kata dia nak jadi apa
Aku kata itu Tuhan punya kuasa

Lemah-lembut, sopan-santun
Sudah menjadi darah dagingku
Walaupun aku nampaknya kutu
Aku hormat orang tuaku

Saya anak Malaysia

Disaat Aku Mencintaimu

Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti,, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta..............

My Roomate

Saturday, March 12, 2011

Sampai Syurga Lirik

Ku membenarkan jiwaku
Untuk mencintaimu
Ku persembahkan hidupku
Untuk bersama kamu

Dan diriku untuk kamu
Belum pernah kumerasai begitu

Semua itu telah berlalu
Harapanku palsu
Dan mungkin hari yang satu
Terus ku tertunggu

Di hatiku masih kamu
Belum pernah ku ingin terus memburu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Namun aku tetap aku
Yang terbaik untuk diriku
Hanya satu
Hanya kamu

Ku membiarkan hatiku
Untuk merinduimu
Ku menghamparkan sakitku
Untuk tatapan kamu

Bersamamu harapanku
Hilang dalam terang yang membutakanku

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

Dan segala yang ku ada
Ku berikan semua
Untuk dirimu saja

Ku mahu dirimu
Bahagia untuk selamanya
Biar sampai syurga
Aku menunggu cinta darimu
Agar ku sempurna

Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu
Namun aku tetap aku
Yang terbaik tuk diriku

Hanya satu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

BIOLA TAK BERDAWAI LIRIK

Berhembuslah engkau angin malam
Bawa serta laguku
Mengitari bumi ini hingga jauh

Akulah seorang petualang
Yang mencari cinta sejati
Sampai mati aku akan tetap mencari

Aku bagai biola yang tak berdawai
Bila tidak engkau lengkapi
Aku mohon agar engkau tinggal disini

Hamparan pasir putih menunggu
Karang di lautan menangis
Bila aku tak bisa melumpuhkanmu




Peluk erat tubuhku
Sentuhlah jemariku
Rebahkan sayap-sayap patahmu
Dan terbanglah bersamaku
Tuk melintasi langit ke tujuh
Bawalah aku ke alam damaimu

Peluk erat tubuhku
Sentuhlah jemariku
Rebahkan sayap-sayap patahmu

JAANE KYUN-DOSTANA 2008

 Jaane Kyun Lyrics

I’ll be alright, I’ll be alright
I’ll be alright

Tu hai toh tedi medi rahe
Ulti pulti baatein
Sedhi lagthi hai
Tu hai toh joote moote vaade
Dushman ke irrade
Sache lagthe hai
Jo dil mein taare vaare de jagah
Woh tu hi hai, tu hi hai
Jo rothe rothe de hassa
Tu hi hai wahin

Jaane kyun (jaane kyun) dil jantha hai
Tu hai toh, I’ll be alright
(I’ll be alright, I’ll be alright)
Jaane kyun (jaane kyun) dil jantha hai
(yeh, yeh ,yeh)
Tu hai toh, I’ll be alright
(I’ll be alright, I’ll be alright)

Saari duniya ek taraf hai
Ek taraf hai hum
Har khushi toh, dur bhage
Mil rahe hai gum
But when u smile for me
World seems all right
Yeh meri zindagi
Pal mein hi khil jaaye
Jaane kyun

Jaane kyun (jaane kyun) dil jantha hai
Tu hai toh, I’ll be alright
(I’ll be alright, I’ll be alright)
Jaane kyun (jaane kyun) dil jantha hai
(yeh, yeh ,yeh)
Tu hai toh, I’ll be alright
(I’ll be alright, I’ll be alright)

(Yeh yeh yeh
I’ll be alright, I’ll be alright
I’ll be alright
Yeh yeh yeh
I’ll be alright, I’ll be alright) —- 2

(Jo dil mein taare vaare de jagah
Woh tu hi hai, tu hi hai
Tu hi hai) (low background voice)

oooohhhh
Chote chote kuch palon ka
Dostana yeah
Jaane kyun ab lag raha hai
Jaana maana yeah
Coz when smile for me
World seems alright
Yeah sare pal yahin
Yun hi tham se jaaye
Jaane kyun (jaane kyun)

Jaane kyun (jaane kyun) dil jantha hai
Tu hai toh, I’ll be alright
(I’ll be alright, I’ll be alright)
Jaane kyun (jaane kyun) dil jantha hai
(yeh, yeh ,yeh)
Tu hai toh, I’ll be alright
(I’ll be alright, I’ll be alright)

Tu hai toh tedi medi rahe
Ulti pulti baatein
Sedhi lagthi hai
Tu hai toh joote moote vaade
Dushman ke irrade
Sache lagthe hai
Jo dil mein taare vaare de jagah
Woh tu hi hai, tu hi hai
Jo rothe rothe de hassa
Tu hi hai wahin

Jaane kyun (jaane kyun) dil jantha hai
Tu hai toh, I’ll be alright
(I’ll be alright, I’ll be alright)
Jaane kyun (jaane kyun) dil jantha hai
(yeh, yeh ,yeh)
Tu hai toh, I’ll be alright
(I’ll be alright, I’ll be alright)

Jaane kyun (jaane kyun) dil jantha hai
(yeh, yeh ,yeh)
Tu hai toh, I’ll be alright
(I’ll be alright, I’ll be alright)

Fall For You lyrics


Fall For You lyrics

Secondhand Serenade


The best thing about tonight's that we're not fighting
Could it be that we have been this way before
I know you don't think that I am trying
I know you're wearing thin down to the core

But hold your breathe
Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
Your impossible to find

This is not what I intended
I always swore to you i'd never fall apart
You always thought that I was stronger
I may of failed
But I have loved you from the start
Ohhhh

But hold your breathe
Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
It's impossible

So breathe in so deep
Breathe me in
I'm yours to keep
And hold onto your words
Cuz talk is cheap
And remember me tonight
When your asleep

Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
Tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
Your impossible to find

The best thing about tonight's that we're not fighting
Could it be that we have been this way before
I know you don't think that I am trying
I know you're wearing thin down to the core

But hold your breathe
Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
Your impossible to find

This is not what I intended
I always swore to you i'd never fall apart
You always thought that I was stronger
I may of failed
But I have loved you from the start
Ohhhh

But hold your breathe
Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
It's impossible

So breathe in so deep
Breathe me in
I'm yours to keep
And hold onto your words
Cuz talk is cheap
And remember me tonight
When your asleep

Because tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
Tonight will be the night that I will fall for you
Over again
Don't make me change my mind
Or I wont live to see another day
I swear it's true
Because a girl like you is impossible to find
Your impossible to find

Oh Maggi Tomyam

Inilah rupa keadaan maggi tomyamku yang kembang...
Dua hari lepas aku adalah beli maggi tomyam kat cafe kolej,masa aku beli tu dalam kul 7 malamlah sejurus sahaja aku habis kerja,sebab kawan aku janji nak naik ke bilik kejap saja,alih-alih sejam aku menunggu dan kawan aku tu datang dalam kul 8 malam,aku cepat-cepat naik ke bilik sebab masa dah suntuk coz dalam 8.30 aku dah kena turun kutip derma untuk projek kemiskinan kitorang lak,masuk saja bilik,aku tengok bilik aku penuh dengan kawan-kawan aku datang masak puding kentang lak....adoiyaiii...alih-alih maggi still tak dapat makan..aku turun pergi kutip derma dalam sejam lebih jugak..and naik balik ke bilik aku dah pukul 10,mata makin mengantuk..maggi kena makan jugak sebab perut dah mencerut lapar..aku ambil mangkuk dan tuangkan maggi yang dibungkus dengan plastik ja...ya ALLAH,aku tersengih seorang kat lantai bilik....maggi aku dah kembang gile....aduh..nak tak nak kena hadap jugak..kembang betul tekak aku nak habiskan maggi yang kembang,....alahai maggi tomyam.....

Friday, March 11, 2011

Perempuan pada pandangan Lelaki

Kalau perempuan cantik pendiam
lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...

Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: mst ada krisis nih...kesiannyer...
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!

Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...
Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...

Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang d belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mst dah kena bomoh lelaki tu...

Kalau perempuan cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...

Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: ntah dato' mana bela ni...
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni