Sha's connection

Saturday, December 17, 2011

AKULAH MEN IN BLACK

Ismawi sudah lama sukakan Mialofa anak Pak Cik Salleh,malah makin dipendam makin mendalam cintanya kepada Mialofa gadis kilang yang mempunyai rambut ikal mayang, kulit putih kuning dengan bentuk tubuhnya yang setaraf artis terkenal Malaysia. Bukan dia sahaja yang tergila-gilakan Mialofa, hampir 70% pemuda di dalam kampungnya itu turut menggilai Mialofa.
Ismawi tidak tertahan lagi menanggung cinta yang membara-bara di dalam dadanya, senyuman yang diberikan oleh Mialofa kepadanya ketika dia sedang menjolok buah mempelam di depan rumahnya membuatkan dia nekad untuk meluahkan rasa cintanya kepada Mialofa. Dia nekad, dia mahu menyulam cinta dengan Mialofa, kalau boleh dia mahu bersama Mialofa hingga ke gerbang perkahwinan.

"Oh, Mialofa" Ismawi berangan sendiri membayangkan saat-saat romantis di atas cruise ship bersama Mialofa.

Malam itu seperti yang telah dirancang sejak petang hari lagi, Tepat jam 10 malam Ismawi telah sedia menunggu Mialofa pulang kerja syift malam di bawah pokok rambutan yang tidak berbuah. Hampir sejam menunggu dan berkira-kira ayat yang mahu diluahkan, kelihatan sebuah bas kilang berwarna biru berhenti jauh di tepi jalan, turun Mialofa bersama Shalima, kemudian setelah melambai-lambai dan berpisah di simpang, Mialofa berjalan seorang diri untuk pulang ke rumahnya.Mawi segera keluar dari kegelapan malamitu dan menegur Mialofa.

"Hai Mialofa, apa khabar?Nak abang hantar pulang?" Sapa Ismawi penuh gentleman ala-ala prince charming gitu dan serentak dengan itu juga Mialofa menjerit bagaikan histeria, dan terus sempuk dengan mulutnyamula berbuih, akibat panik Ismawi terus berlari pergi untuk meminta bantuan.

Keesokan harinya kecoh di kampung itu menceritakan tentang Mialofa yang tersampuk berjumpa dengan men in black dan di tangga rumahnya Ismawi menyumpah-nyumpah akan dirinya sendiri kerana dia terlupa akan kulitnya yang dark ditambah pula dengan baju serta seluar yang berwarna hitam, yang menampakkan dirinya pada malam itu hanyalah giginya yang bersinar akibat menggunakan colgate total...akhirnya Ismawi membatalkan hasratnya untuk melamar Mialofa.Sekian.......

P/S~hANya JeNaKa SeMatA2 tidAk bERniat MenggUris Hati MAna2 piHAk





No comments: