Sha's connection

Monday, January 17, 2011

KESUKARELAWANAN

Semester ketiga di Universiti utara Malaysia, aku telah mengambil satu paper yang antaranya adalah teras program untuk course aku, paper Kesukarelawanan SSWP 1033 ini telah di ajar oleh seorang lecturer yang sangat aku kagumi iaitu Dr.Azizan bin Bahari.
Kesukarelawanan bagi aku bukanlah sesuatu yang harus kita pandang remeh...bagi aku lagi, melalui aktiviti sebeginilah kita dapat memahami manusia dan mengenali manusia..
Kesukarelawanan akan membuatkan kita lebih peka terhadap nasib orang-orang di luar sana yang memerlukan kita, memerlukan bantuan kita untuk terus survive,.......

Dan untuk tugasan kelas ini kami telah ke kampung seputeh yang terletak di Padang Sera,Jitra Kedah, beberapa golongan sasaran telah dikenalpasti untuk kami bantu.

Memang seronok sebenarnya menjalankan aktiviti kesukarelawan ni....
so,tak salah kalau kita bersukarela......
Skema pulak aku kali ni...jom...apakata kita layan gambar-gambar masa kitorang bersukarela...


Banner yang dibina khas menyambut kedatangan kitorang kat kampung siputeh ni.
Macam cantik jer..
Macam comel jer...


Kami sekumpulan masa on the way ke rumah klien kami...
jalan2 sambil posing gitew

Taraa...kami dah sampai...

Berbincang dulu sama ada nak naik beramai-ramai atau tidak..
Inilah pak cik dan makcik yang kami nak bantu tu...

Ni antara bantuan makanan yang kitorang bagi, turut bersama kami adalah pegawai-pegawai dari JKM Kubang Pasu, Kedah



Seterusnya, sedikit bantuan kewangan untuk meringankan beban mak cik sekeluarga...

Kami balik dulu ya mak cik.....

No comments: