Sha's connection

Tuesday, March 27, 2012

GAGAL BUKAN BERERTI AKAN GAGAL

Hari jumaat yang lalu, aku telah pergi ke Napoh, Kedah untuk menjalani ujian teori undang-undang ni.. satu buku aku dah baca malam tu.. dalam kul 11, abang Amir yang kerja dengan sekolah memandu tu datang ambil kitorang. Hemm, entah pasai apa..aku rasa tak sedap hati semacam je... then sampai dekat Napoh, dekat Myspeed Changloon tu, kitorang dipanggil untuk jawab ujian komputer tu sorang demi sorang ikut number giliran coz ramai sangat yang pergi ambil ujian ari tu...budak2 UUM dah satu van tambah lagi orang2 luar.. 033...nombor aku dipanggil, aku masuk jawab punya jawab..... jenggggg....

Tengok........ni result aku.. 40/50 je sedangkan markah lulus 42/50. lagi 2 markah aku hilang... kenapa mesti 42 lulusnya...aku tengok kawan2 aku semua sengih2 sebab lulus..aku dah menggelabah dan bengang semacam, nak balik UUM satu hal dop pikir sebab abang Amir dah tak datang ambik, nasib baik ada kawan aku baik hati nak temankan aku.. so, aku ambil lagi satu ujian ulangan....tapi hati masa tu gundah-gulana, fikirkan duit yang banyak nak keluar, fikirkan nanti tak dapat lesen...masa jawab ujian ulangan tu, aku dah rasa semua soalan kabur je...tapi aku jawab jugak..dan jeng..jeng..jeng....


Aku betul lagi rendah 39/50 saja... aduiiii.........aku memang dah bengang gile2 dah.......... rasa macam nak pengsan...then kawan aku cakap..ko kena khatam buku ni sha..buku yang 500 soalan contoh tu.... ohh yeake?? sebab aku baca yang depan2 je pasal buku tu, aku memang tak baca sampai habis. So, petang tu baliklah aku dalam kesedihan.... balik bilik 3 hari aku pulung baca buku soalan tu..dan ari selasa semalam aku p lagi ke Myspeed Changloon tu..dengan berdebar-debar aku masuk..akak2 JPJ tu pun da kenal aku..ehehhee.......jawab-jawab....jawab......jeng.........ni hasilnya....

Yey, aku dapat 49/50...akhirnya......ALLAH, masa tu ALLAH je tahu betapa aku happy... yasshh..... so, gagal sekali bukan bererti akan gagal selamanya..betol x?? hahaha.... lega tak boleh nak cakap walaupun aku rasa fobia dah nak duduk hadap komputer jawab soalan2 tu.. huhu..so, buat korang yang nak jawab ujian komputer nanti..aku ada tips...

Korang baca je buku atau CD soalan2 tu sebab memang sebijik soalannya..kalau lainpun sikit sangat2... dan  korang kena tahu 
Seksyen A- tanda2 isyarat (15 Soalan)
Seksyen B- halangan,kesihatan, peraturan jarak, kecemasan, olah gerak (25 soalan)
Seksyen C- jenis lesen, sistem dimerit, hal2 motosikal (10 soalan)

So, kebarangkalian untuk salah 8 je.... aku belajar dari kesilapan aku..aku study benda2 ni..wahh..kalah nak masuk SPM balik..ehehehhee...... semoga aku dapat lesen tahun ni..yey...................


3 comments:

amar daniel said...

zyra wt skali je test komputer uwh...
alaa....soklan tu memang susah2 kn...de owg dpt markah ag rendah... :)

sha said...

memang soalan belit2,,ciap adik2 n makcik/pak cik..asik fail je

Anonymous said...

e cigarette health, ecigarette, electronic cigarette, best e cigarette, e cig forum, electronic cigarettes