Sha's connection

Wednesday, September 24, 2014

Hmmmm...mmmm...Nescafé

Aku dulu bukanlah penggemar Nescafé . Serius...aku memang tak boleh minum Nescafé. Kalo aku minum kepala aku mesti jadi ting tong, akupun tak tahu pasai apa buleh jadi lagu tu... kawan aku cakap mungkin sebab kandungan caffein dia agak tinggi dari kopi biasa kot....

Itu dulu....tapi sekarang aku dah boleh minum Nescafé ... itupun yg 3 in 1 . Pertama kali aku cuba Nescafé (selepas aku buleh minum) masa aku last year dekat universiti, kisahnya malam tu kami berjaga sampai pagi untuk study sambil main, konon2 nk score A gitew..maklumlah last year. Kawan aku si Swee Lan yang bawak Nescafé tu banyak2, sudahnya malam tu dekat 4 sachet Nescafé seorang kami balun (kononnya untuk mengelakkan mata dari mengantuk) last2 pagi esok, semua kena ulser sebab terlalu panas. Jadi aku nasihatkan korang jangan terlalu ketagih minum sampai lebih 2 sachet sehari, takut jadi macam kami...sia-sia je..kih kih kih.

Arhhh...lucu pulak bila igt pengalaman kena ulser sebab minum terlalu banyak Nescafé . Sejak tu aku serik takmau amik Nescafé lagi.........
Tapi tak sampai setahun, bila dah dapat job kat satu company ni aku jadi "KETAGIH" Nescafé lagi (pulak dah!). Pada mulanya sebab aku mengantuk je, aku try ler minum mmg serius aku jadi tak mengantuk hari tu, lepas tu aku amik lagi...dan lagi...dan lagi......dan lagi...lagi..lagi.... boleh dikatakan tiap2 ari aku amik, kalo xdak Nescafé aku akan amik mana2 brand kopi lain dari jenis white coffe @ mocha... adushh...aku dah jadi parah....sampaikan aku seronok bila bau kopi...nak2 kopi yang mahal2 dekat restoren2 high class (eksyen kau, nak bau dari restoren mahal je) masyaallah...nikmat dan wangi sangat bau dia....


Siap ada Tumbler lagi.. btw ini kakak aku yg beli
bukan aku,sbb nk tumbler percuma punya pasai
Jadi...aku dah cuba untuk kurangkan minum ni..aku amik alternatif dengan membeli serbuk kopi murah yang harga seringgit itu sahaja, aku beli dekat kedai runcit dekat rumah aku... alhamdulillah, maka berkuranglah rasa nak minum Nescafé  ni... lagipun air kat dalam tumbler Nescafé itupun bukanlah original Nescafé , air kopi seringgit tu jepun, aku saja eksen taruk dalam tumbler tu sebab nak amik gambar gitew..kih kih kih....jangan mara aaaaaa...

No comments: