Sha's connection

Saturday, April 5, 2014

PadaMU ku berSUJUD

Assalamualaikum, siapa biasa dengaq lagu Afghansyahreza yang tajuknya "Padamu ku bersujud" ?. Mesti pernahkan, sebab seingat2 lagu ni pernah jd OST cite hape entah, kalo tak silap yang Nur Fathia ke heroinnya,

Ada apa dengan lagu ni? SubhanALLAH, dulu memang aku tak pernah layan lagu ni tapi rupa2nya di saat aku BERHIJRAH lagu ni betol-betol menyentuh hati aku.... ya... disaat aku tercari-cari kegembiraan yang aku tak jumpa sehinggalah aku betul2 jumpa DIA!! dulu aku berlagak seolah aku kenal DIA tapi sebenarnya aku tak kenal, aku masih rasa tak tenang sedangkan aku tak ada masalah yang teruk2 tapi even masalah yang kecik aku rasa bebanannya macam pikul berguni2 beras, hati memang tak tenang hingga akhirnya pada ulang tahun kelahiran aku, aku dihadiahkan sesuatu oleh kakak2ku yang membawa aku betul mengenali SANG PENCIPTA...SubhanALLAH, betapa besarnya hidayah yang ALLAH bagi kat aku..disampaikan melalui kakak2ku, aku menerimanya dengan tangisan taubat... terima kasih ya ALLAH...

Dan setiap kali aku dengar lagu Afghan, aku mesti nangis..betapa aku keseorangan tercari-cari seperti orang yang tersesat di tempat terang sehingga aku betul2 menemui AN-NUR dariNYA."Ampuni aku Ya ALLAH yang sering melupakanMU"  Dan apa yang aku selalu minta dalam doa ku sama seperti yang Afghan sebut dalam lagunya "Jadikan aku hambaMU yang selalu bertaubat" 



Betapa besarnya kasih ALLAH pada hamba hina macam aku ni, betapa sayangnya ALLAH pada hamba yang pernah ingkar macam aku ni, betapa cintanya ALLAH pada hamba yang pernah melupakanNYA ini, ya ALLAH.... buat kawan-kawan aku, nasihat aku carilah kemanisan iman tu kerana apabila kamu menemuinya tak tergambar nikmatnya, aku tak rasa lagi terbeban atau rasa tak tenang seperti biasa(bebanan yang aku tak tau darimana yang selama ni aku pikul) sungguh bebanan tu hilang sekelip mata, dan jika korang betul2 menikmati kemanisan iman tu, saat korang berSUJUD, betapa terasa kerdil sangat diri. Indahnya moment2 disaat kita bersujud dan menangis mohon keampunan pada ALLAH, SubhanALLAH, MasyaALLAH...

Lastly, aku tinggalkan korang dengan lirik lagu Afghan, hayatilah lirik penuh makna ni :- 

Ku menatap dalam kelam
Esok ataukah nanti
Kau tempatku meminta
Ampuniku ya Allah
Esok ataukah nanti
Kau tempatku meminta
Ampuniku ya Allah
Kau tempatku meminta
Ampuniku ya Allah
Tiada yang bisa ku lihat
Selain hanya namaMu ya Allah
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
HambaMu yang selalu bertakwa
Yang sering melupakanMu
Saat Kau limpahkan karuniaMu
Dalam sunyi aku bersujud
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
HambaMu yang selalu bertakwa
Yang sering melupakanMu
Saat Kau limpahkan karuniaMu
Dalam sunyi aku bersujud
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
HambaMu yang selalu bertakwa
Yang sering melupakanMu
Saat Kau limpahkan karuniaMu
Dalam sunyi aku bersujud
Padamu

No comments: