Bulan's connection

Tuesday, November 23, 2010

TIPS DIET RINGKAS


-->xDek sapapon yang nak gemok...sampai seluar nk masok saiz XL dapat nk kena tambah saiz lagi XXL..XXXXXL.......so kat sini aku nk jadi pakar diet pulak, aku nak kongsi dengan korang semua cara diet terbaru ...ikut cara aku..ok..(sebab aku rasa aku makin kuruslah..hahaha)
Cara-caranya adalah:

1.Langkah pertama adalah di atas alat penimbang! 

Timbangla berat korang tu dan catat berat korang masa tu kendian tetapkan atau set  berapa KG lemak yang korang nak buang dalam badan semasa proses pendietan korang itu. Dan masa tu, korang dah boleh mula tetapkan azam dalam otak korang sama ada nak kurangkan sebanyak,5kg, 10kg,15kg atau 20 kg! Tapi bergantung juga kepada berat korang ketika itu. Kalo dah berat 50kg takkan nak turun sampai 30kg..ya tak...??

2. Jadi,untuk mendapat berat yang diidamkan korang perlulah menukar cara pemakanan dan senaman korang. 
Rancangla untuk makan  4 hingga 6 jumlah hidangan yang bersaiz kecil sehari sahaja sebagai ganti 3 jumlah hidangan yang besar. Cuba juga masukkan buah-buahan,sayuran dan sedikit daging dalam hidangan korang tu dan jangan lupa kurangkan makanan berkanji okey ..macam nasi tu? kalau dah berpinggan-pinggan nasi..alamatnya...chubby!  Kalo korang makan bijirin pula,pastikan semuanya adalah bijirin,elakkan jus,alkohol,minuman manis dan desert. 

3.Mulakan dan lakukan senaman bersesuaian dengan gaya korang.

Contohnya bersiar-siar dengan binatang peliharaan sekurangnya 3 kali seminggu (cheh, macam mat salleh pulak)  Kalo korang suka berenang,korang boleh join kelab renang. Mulakan rutin senaman korang secara perlahan-lahan sebelum melakukan dengan lebih masa.

4.Elakkan makan snack. 

Kalau korang rasa nak makan snack,pastikan snack yang korang nak makan tu berkhasiat seperti yogurt,buahan segar atau jenis kekacang tau..snack yang pelik-pelik tak mau...tak mau makan okey...

TIPS DAN AMARANNYA:
korang mungkin perlu meminta pertimbangan dari encik doktor dulu sebelum memulakan rancangan diet korang tu sekiranya korang ni ada Pre-existing medical condition

Minumlah air masak dengan kuantiti yang banyak.Minumlah segelas air bila korang rasa tiba-tiba je nak makan snek yang manis kerana ia adalah cara yang baik untuk menahan rasa lapar.

Jangan membaca atau menonton Televisyen ketika korang makan. Kerana korang tak akan sedar berapa jumlah makanan yang korang tibai. 

Nikmatilah makanan korang tu ketika tibanya time makan kerana ianya adalah cara yang lebih relax dan juga dapat memberikan tubuh korang waktu untuk mencernakan makanan dan jangan lupa take a walk selepas makan malam ya!


·      
·       
·      

MAROON 5-MAKE ME WONDER

I wake up with blood-shot eyes
Struggled to memorize
The way it felt between your thighs
Pleasure that made you cry
Feels so good to be bad
Not worth the aftermath, after that
After that
Try to get you back

[Bridge]
I still don't have the reason
And you don't have the time
And it really makes me wonder
If I ever gave a fuck about you

[Chorus]
Give me something to believe in
Cause I don't believe in you anymore
Anymore
I wonder if it even makes a difference to try
(Yeah)
So this is goodbye

[Verse]
God damn my spinning head
Decisions that made my bed
Now I must lay in it
And deal with things I've left unsaid
I want to dive into you
Forget what you're going through
I get behind, make your move
Forget about the truth

[Bridge]
I still don't have the reason
And you don't have the time
And it really makes me wonder
If I ever gave a fuck about you

[Chorus]
Give me something to believe in
Cause I don't believe in you anymore
Anymore
I wonder if it even makes a difference,
It even makes a difference to try
And you told me how you're feeling
But I don't believe it's true anymore
Anymore
I wonder if it even makes a difference to cry
(Oh no)
So this is goodbye

[Breakdown]
I've been here before
One day I'll wake up
And it won't hurt anymore
You caught me in a lie
I have no alibi
The words you say don't have a meaning
Cause

[Bridge]
I still don't have the reason
And you don't have the time
And it really makes me wonder
If I ever gave a fuck about you
And I...and so this is goodbye

[Chorus]
Give me something to believe in
Cause I don't believe in you anymore
Anymore
I wonder if it even makes a difference,
It even makes a difference to try
And you told me how you're feeling
But I don't believe it's true anymore
Anymore
I wonder if it even makes a difference to cry
(Oh no)
So this is goodbye
So this is goodbye, yeah [x3]
(Oh no)

Monday, November 22, 2010

CHAN RAK TER


Aku tahu kita masih mencinta 
Ku tahu kita masih merindu 
Mengapa kita harus berpisah 
Senangnya mudahnya
Apakah aku sudah kau lupakan 
Ku tahu siapa diri ini 
Kerna itu cinta kita musnah 
Mudahnya bingungnya
Oi chip leau kem 
Rak ti the hai ma 
Otheru mai 
Hua rak ter maithisut 
Ocon kit du hua man 
Man mai ngai keupai 
Thi chap kit pai 
Chap chan 
Chong kit du kon 
Kap maha can nah kondi 
Chan yang ro the yu 
Othe kau chai hua chan 
Yang rak tek yu 
ooo...ooo...
Apakah aku sudah kau lupakan 
Ku tahu siapa diri ini 
Kerna itu cinta kita musnah 
Mudahnya bingungnya
Oi sakitnya cinta yang kau beri 
Tidakkah kau tahu 
Cinta suci 
Fikirkanlah sayang 
Bukannya mudah 
Sebelum kau pergi 
Fikir dulu 
ooo...ooo...
The koru wa man 
[ Rak Ter (Aku Cinta Kamu) lyric found on www.lirik.my ] 
Mai sai ken pai 
The koru wau rau 
Yang rak kan yu 
Tan chi wit 
Ni chang yang 
Ro the ru mai 
Rak ter te lok pai 
Oh chan rak ter
Oi sakitnya cinta yang kau beri 
Tidakkah kau tahu 
Cinta suci 
Fikirkanlah sayang 
Bukannya mudah 
Sebelum kau pergi 
Fikir dulu 
ooo...ooo...
Kembalilah sayang 
Ku tetap menunggu 
Oh fahamlah sayang 
"I Love You"
Oi sakitnya cinta yang kau beri 
Tidakkah kau tahu 
Cinta suci
ocon kit du hua man 
Man mai ngai kepa 
Thi chap kit pai 
Chap chan 
Chong kit du kon 
Oi chip leau kem 
Rak ti the hai ma 
Otheru mai 
Hua rak ter maithisut 
Ocon kit du hua man 
Man mai ngai keupai 
Thi chap kit pai 
Chap chan 
Chong kit du kon

TAYLOR SWIFT-LOVE STORY

Taylor Swift - Love Story

We were both young, when I first saw you.
I close my eyes and the flashback starts-
I'm standing there, on a balcony in summer air.

I see the lights; see the party, the ball gowns.
I see you make your way through the crowd-
and say hello, little did I know...

That you were Romeo, you were throwing pebbles-
And my daddy said "stay away from Juliet"-
And I was crying on the staircase-
begging you please don't go...
And I said...

" Romeo take me somewhere, we can be alone.
I'll be waiting; all there's left to do is run.
You'll be the prince and I'll be the princess,
It's a love story, baby, just say yes.

So I sneak out to the garden to see you.
We keep quiet, because we're dead if they knew-
So close your eyes... escape this town for a little while.
Oh, Oh.

Cause you were Romeo - I was a scarlet letter,
And my daddy said "stay away from Juliet" -
but you were everything to me-
I was begging you, please don't go-
And I said..

"Romeo take me somewhere, we can be alone.
I'll be waiting; all there's left to do is run.
You'll be the prince and I'll be the princess.
It's a love story, baby, just say yes-

Romeo save me, they're trying to tell me how to feel.
This love is difficult, but it's real.
Don't be afraid, we'll make it out of this mess.
It's a love story, baby, just say yes.
Oh, Oh.

i got tired of waiting.
Wondering if you were ever coming around.
My faith in you was fading-
When I met you on the outskirts of town.
And I said..
.
"  Romeo save me, I've been feeling so alone.
I keep waiting, for you but you never come.
Is this in my head, I don't know what to think-

He knelt to the ground and pulled out a ring and said...
"  Marry me Juliet, you'll never have to be alone.
I love you, and that's all I really know.
I talked to your dad -- go pick out a white dress
It's a love story, baby just say... yes.
Oh, Oh, Oh, Oh, Oh.
'cause we were both young when I first saw you.

BAD RELIGION-WHISPER IN TIME

"Whisper In Time"
SHA
all those stories that my dad told me,
they are just a whisper in time
all those things that never came to be,
they are just a whisper in time

a whisper in time, a whisper in time
things that I can't shake from my mind
a whisper in time, a whisper in time
moments that just flicker and die

all those places I wanted to go,
they are just a whisper in time
all those friends who now I do not know,
they are just a whisper in time

a whisper in time, a whisper in time
moments I can't shake from my mind
a whisper in time, a whisper in time
memories that flicker and die

maps and roads that brought me here today,
they are just a whisper in time
circumstances that were explained away,
they are just a whisper in time

a whisper in time, a whisper in time
things that I can't shake from my mind
a whisper in time, a whisper in time
moments that just flicker and die

because we are messengers of memory,
just whispers in time.

SUNAH MENIKMATI MAKANAN MENGIKUT RASULULLAH S.A.W

       Berat aku sejak akhir-akhir ni makin bertambah dan bertambahso...aku jd x best nak meneruskan kehidupan dengan movement yang x menyelesakan. Bila aku rujuk pakar,katanya ada kaitannya dengan pemakanan dan doktor tersebut menasihati aku dari segi gaya pemakanan aku tu.Rupanya tanpa kita sedari, dalam makanan yang kita makan sehari-hari, kita tak boleh makan sesuka hati kita saja. Inilah penyebab terjadinya berbagai penyakit antara lain penyakit kencing manis, lumpuh, sakit jantung, keracunan makanan dan lain-lain penyakit. Apabila anda telah mengetahui ilmu ini, tolonglah ajarkan kepada yang lainnya. 

Aku terbaca bahawa Rasulullah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana baginda pandai menjaga makanannya sehari-hari. InsyaAllah kalau anda ikut diet Rasulullah ini, Anda takkan menderita sakit perut ataupun keracunan makanan.Aku juga sedang belajar berdiet begini..insyaALLAH


Jangan makan SUSU bersama DAGING
Jangan makan DAGING bersama IKAN
Jangan makan IKAN bersama SUSU
Jangan makan AYAM bersama SUSU
Jangan makan IKAN bersama TELUR
Jangan makan IKAN bersama DAUN SALAD
Jangan makan SUSU bersama CUKA
Jangan makan BUAH bersama SUSU (Contoh : KOKTEL)

CARA MAKAN
* Jangan makan buah setelah makan nasi, sebaliknya makanlah buah terlebih dahulu, baru makan nasi.
* Tidur 1 jam setelah makan tengah hari.
*Jangan sesekali tinggal makan malam. Barang siapa yg tinggal makan malam dia akan dimakan usia dan kolesterol dalam badan akan berganda. Nampak memang sulit.. tapi, kalau tak percaya? Kesannya tidak dalam jangka pendek?. Kesannya akan nampak bila kita sudah tua nanti.
* Dalam Al-Quran juga melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut. Nabi pernah mencegah kita makan ikan bersama susu. kerana akan cepat mendapat penyakit. Ini terbukti oleh ilmuwan yang menemukan bahawa dalam daging ayam mengandung ion+ sedangkan dalam ikan mengandung ion-, jika dalam makanan kita ayam bercampur dengan ikan maka akan terjadi reaksi biokimia yang akan dapat merosakkan usus kita.

Al-Quran Juga mengajarkan kita menjaga kesihatan spt membuat amalan antara lain:

1. Mandi Pagi sebelum subuh, sekurang kurangnya sejam sebelum matahari terbit. Air sejuk yang meresap ke dalam badan dapat mengurangi penimbunan lemak. Kita boleh saksikan orang yang mandi pagi kebanyakan tidak gemuk.

2. Rasulullah mengamalkan minum segelas air sejuk (bukan air dalam peti sejuk/ais) setiap pagi. Mujarabnya InsyaAllah jauh dari penyakit (susah mendapat sakit).

3. Waktu sembahyang subuh disunatkan kita bertafakur (iaitu sujud sekurang kurangnya seminit setelah membaca doa). Kita akan terhindar dari sakit kepala atau migrain. Ini terbukti oleh para ilmuwan yang membuat kajian kenapa dalam sehari perlu kita sujud. Ahli-ahli sains telah menemui beberapa milimeter ruang udara dalam saluran darah di kepala yg tidak dipenuhi darah. Dengan bersujud maka darah akan mengalir ke ruang tersebut.

4. Nabi juga mengajar kita makan dengan tangan dan bila habis hendaklah menjilat jari.Begitu juga ahli saintis telah menemukan bahawa enzim banyak terkandung di celah jari-jari, iaitu 10 kali ganda terdapat dalam air liur. (enzim sejenis alat percerna makanan dan lagipun 
sebanyak 18% dan tapak tangan kiri ada 81% enzim.  Untuk pencernaan makanan sudah memadai 18% enzim tadi berbanding tangan kiri enzimnya terlalu kuat dan hikmah kenapa tangan kiri utk mencuci anggota selepas buang air. Nabi mencuci tangan menggunakan air dengan menggosok2 kedua tapak tangan mejadikan 99% tangan kita bersih. Kalau dilihat tapak tangan kiri garisnya dalam arab bermaksud 18 dan tapak tangan kanan 81.')
Sabda nabi : "Ilmu itu milik Allah, barang siapa menyebarkan ilmu demi kebaikan insyaAllah, Allah akan menggandakan 10 kali kepadanya"

Thursday, March 18, 2010

FUNNY PICTURE 1

 


Memang tak dapat dipertikaikan lagi udang yang kecil itu juga punya perasaan....tengok label tu.....jangan disangka hanya manusia sahaja yang mempunyai perasaan..hahhhaaa....




 


hehehe.......real superhero? no komen..pelik tapi benar..itulah yang boleh kita ungkapkan di sebalik nama beliau ni.  Dikatakan nama pelik yang dimilikinya ini menyebabkan beliau sering ditahan ketika berada di Amerika Syarikat dan United Kingdom. Jadi setiap kali nak ke oversea ni,dia kena buat pengesahan identiti berulang kali dengan pejabat kedutaan kerana dianggap piahk berkuasa imigresen sebagai penipu?
Apa da...jadi siapa yang salah ni..imigresen atau bapak dia yang letak nama unik ni....hehhehee....