Sha's connection

Saturday, March 10, 2012

BAHAYANYA FACEBOOK NI..

uhhhhhhhhhh....why aku buat entri kali ni dgn title bahayanya facebook??? huh...facebook ni ada baik dan buruknya tapi aku nak ceritakan pasal buruknya facebook sebab aku dah banyak kali terkena dengan facebook ni............. apa yang bahayanya???.......


Pertama gambar2 kat facebook tu berhati-hatilah terutama utk gegurl la... x kisahlah korang awek seksi ke berniqab... tetap terkena..aku pernah tengok, gambar awek tudung labuh yang disuperimpose kan menjadi bogel tapi tudung yang dipakai dibiarkan sahaja (niat menghina islam) nauzubillah.... oleh itu hati2lah bila mengupload gambar korang yang full satu badan tu especially gambar memakai baju putih kerana dikatakan pakaian putih lagi senang untuk di"tanggal"kan ..... tak perlu untuk mendapat pujian teman2 facebook yang tak semuanya kita kenal..pujian memang indah tapi bila dah terkena macam ni...sangat2 memalukan... buat yang boboypun kena hati2 jugak... ni antara contoh gambar superimpose yang dilakukan oleh orang takde otak ataupun senang aku katakan gile edit (darak-org kelantan cakap) 


Kasihan MAWI menjadi mangsa superimpose orang tak betol...... entah apa niat si gila edit ni melakukan superimpose ke atas gambar Mawi... tentu sekali niat mahu menghancurkan populariti Mawi.....???
Yang Kedua, fitnah di facebook..... yang ini betul-betul terjadi ke atas aku, aku difitnah difacebook sebagai hacker dan seorang yang menggunakan fake account untuk menganiayai orang lain...selain itu juga aku difitnah mengatakan sesuatu yang langsung aku tidak katakan....si "dia" kononnya memohon simpati orang ramai mengatakan bahawa aku telah menfitnahnya, dan memberitahu kata2 yang telah aku katakan kepadanya..sedangkan aku langsung tidak pernah mengeluarkan statement seperti yang dikatakan olehnya.... disebabkan kes fitnah tersebut, ramai kawan-kawan aku yang dulu rapat dengan aku kat facebook mulai menjauhkan diri dari aku..malah yang kurang kenal jugak seperti terlalu sombong untuk berbual dengan aku...nak di unfriend tak tergamak mungkin........ pesanan aku buat pemfitnah aku tu... aku maafkan kalian tapi ingatlah fitnah tu berdosa besar...dan pemfitnah itu akan muflis di akhirat... jangan cakap kenal ALLAH, kenal ISLAM kalo fitnahpun korang tak tahu apa!!!


Yang Ketiga, blue chatt ..apa tu? ruangan chatting berkaler biru ke?? ehh bukan, maksud aku...chat lucah... akibatnya main approve je, orang yang add korang kat facebook.....huh..sama macam akulah..main approve jek orang yang add kat facebook last2 tengok gambar penuh gambar naked dan hantar chatt lucah.... ni gambar printscreen chat yang dihantar oleh si suwey gila seks kat aku . 


Menggelikan!! 
So, hati-hatilah dengan facebook..sesuatu tu memang ada baik dan buruknya... tapi kita kena sering ambil langkah berjaga-jaga untuk elak benda2 macam ni..okay....

3 comments:

yak kelih boktan said...

hikhik sungguh menarik sekali lucu pun ada... bila teringatkan catatan "tragedi" ni tersenyum sendiri "ana"

sha said...

heh..........aparopssss

Anonymous said...

e cigarette, smokeless cigarette, e cigarette forum, electronic cigarettes, electronic cigarette, e cigarette health