Sha's connection

Thursday, February 23, 2012

CERITA LAMAN SOSIALKU

Cerita pasal laman sosial,,,first2 yg korang akan terbayang mesti facebook... kenapa facebook? sebab facebook antara yang terglamour sekarang ni nak2 lagi ada pulak lagu cinta muka buka by Najwa Latif tu kan? hoho...
aku sebenarnya bukan nak cerita pasal Najwa Latif mahupun facebook tapi aku nak cerita laman sosial-laman sosial yang aku ada dan pernah aku ada...yang mana aku aktif..yang mana tak..bila lagi aku start bersosial di laman sosial ni (hahahhaa betol ke ayat ni? macam weird jek) kof..kof..kof... 


Pertama..ni haa... FRIENDSTER... aku buat FRIENDSTER ni masa aku FORM 4..wah! sekarang aku dah final year dekat university..satu tempoh yang lama kan? masa ni friendster sangat2 fofulor berbanding facebook or other social network..everyone have their own friendster.... kan..termasuk artis...dapat pergi perpustakaan desa utk update status kat friendster time tu memang bestla ..ahhaha..inilah laman sosial pertama aku...


MY FRIENDSTER..HHEHEHE...TP INI DAH DESIGN BARU 
Yang kedua.... ini dia... TAGGED.... hahaa..aku buat TAGGED ni masa tahun 2009 lepas aku dah bosan main friendster...aku tergerak hati nak main TAGGED ni bila akak aku yang masa tu student dekat UKM selalu cerita kekawan dia dapat ramai kawan dari TAGGED dan TAGGED ni lebih menarik berbanding friendster...so, akupun mencubanya...lalalalalalala....


HOHOHO...NI ADELAH TAGGED AKU...WAA..SUKA DAPAT EDIT BACKGROUND SENDIRI,..COMEY X? SO COMEYLICIOUS RIGHT? HEHE
 Dalam tahun 2009 bulan yang sama jugak ..aku buat YM sebab aku ikut akak aku yang kaki YM pergi CC... akak aku cakap pulak YM ni boleh chating...ada chatroom macam MIRC... uppss...cakap pasal MIRC...MIRC adalah laman sosial internet pertama yang aku cuba...masa tu aku form 4 jugak...kemudian barulah Friendster (aisesh....lupa information)...huhuhu.... berbalik pada YM... so, bila akak aku cakap macam tu akupun tertariklah...ahhaha..maka wujudlah akaun YM aku...


HOHOHO...INILAH AKU PUNYA YM..TAPI TAK AKTIFPUN SEBAB AKU MENYAMPAH DENGAN ORANG2 YG CHAT KAT YM NI
DAN INI LAK ADELAH MIRC AKU....TP AKU MASUK JOIN KUIZ JE...
Hohoho..dalam tahun 2009 jugak...akibat mendapati YM tak best sangat sebab ada lelaki yg gatal di chatline..akhirnya aku membinalah FACEBOOK...masa tu FACEBOOK xdek apa lg...2,3 orang jek yang tahu pasal FACEBOOK ni, aku tahu pasal FACEBOOK since 2008 sebab sepupu kawan aku belajar dekat UK dan dia guna FACEBOOK untuk berhubung..tahun 2008 aku da create account FACEBOOK tapi tak jadi .so,mase tahun 2009 tu akupun buat balik dan menjadi..sampai sekarang..dah 4 tahun guna...aku dah dapat ramai sangat kenalan...dan antara yang paling aktif lah...



HOHO,,INI ADALAH WAJAH FB KU YG TERBARU,,MASA AKU GUNA DULU..FACEBOOK CIKAI JEK MARK DESIGN..SEKARANG DAH CANGGIH...HUYOO...



hOHo...dalam tahun 2009 juga...cheh macam cipta sejarah lak....aku buat BLOG... actually masa tahun 2007 aku dah buat blog tapi tak menjadi coz masa tu aku ada cite2 nak jadi penulis novel internet..kof..kof... then hujung tahun 2009 seorang kawan aku perkenalkan aku pada BLOGGER.COM... wahh.... dari situ aku mula mengenali BLOG.. dan WORDPRESS bagaimanapun..aku hanya aktif BLOGGER... wordpress..uhh i forgot my password lorh...huhuhu


MACAM YANG KORANG TENGOK SEKARANG..NILAH BLOG AKU...HUHU..PURPLELICIOUS KAN...
Kemudian pada awal 2010, aku mulai mengenali TWITTER melalui kawan2 kat facebook yang ada TWITTER...bagaimanapun aku terlupa pasword TWITTERku membuatkan pada tahun 2011 aku dapat membuka kembali akaun TWITTERku...so..poor.....



THAT IS MY TWITTER... ORG YG SELALU TWEET AKU ADALAH  YAK KELIH BOKTAN HOHO..DAN ADALAH BEBERAPA ORG RAKAN FB KU YG FOLLOW AKU KAT TWITTER MCM AN AZIZ, HANAN DILA, ABE BOB DAN LAIN2 LG..

Hoho...tapi sebab aku sukakan internet jadi.... pertengahan tahun 2010...aku mula mencipta akaun SKYPE... hahahaha..tapi hampeh...aku tak reti main SKYPE...so...macam tu jelah....sekadar bukak dan tengok kemudiann tak buka-buka ...


TARA...NILA SKYPE AKU..WUHUUU...TP X RAMAI KONTEKPON


bagaimanapun...aku sentiasa mencuba apa2 yang baru now aku try site with google lak... dengan you tube pernah ada akaun jugak tapi lupa passwordnya... hooissh.... apa2pun...buat korang2 nak kontek aku...kontek jek dekat facebook coz aku sekarang hanya aktif berfacebook and blogging je....huhu..ni cerita laman sosial aku...korang lak macamana????

2 comments:

yak kelih boktan said...

wowwwwwww...menarik sekali kisah worih ambo ini...tapi yang pentingnya..ada nama pok chik...yahooo glemour gak pok chik http://yakkelihboktan.blogspot.com/..makaih-makasih..support u!!

sha said...

hola sbb pokchik best