Sha's connection

Monday, January 31, 2011

Pe'el LELAKI

Pagi ni,alunan lagu chorus Sofea Jane dari Black mentor berbunyik nyaring kot henset aku,sampaikan aku nak tido tak senang,aku ambik henset aku dan tengok. Nombor henset line KL,aku musykil dan aku angkat sambil mengcover suara aku(tak nak bg cam suara ngah tido) ....helllo...aku dengar suara awek, aku pelik bukan sebab apa sebab dia terus tanya aku siapa bila mendengar perkataan helo dariku. Aikkk dia call akukan???? aku tanya ni siapa lak? dia balas..ada send mesej dekat nombor 0173XXXXXX tak?
errr......memang aku ada mesej tapi awak ni siapa? tup tup awek ni jawab 

"saya tunang ................(nama dirahsiakan)"

Aku terkejut tak ingat tapi aku cover lagi, dan terus minta maaf sebab aku juz chat ngn mamat aka tunangan akak ni on facebook ja, ade dia bg nombor..dia kata single je, aku adela mesej jarang-jarang tapi memang nak terkena atas batang hidung aku yang tak setinggi mana ni pagi ni.... alamak... akak tu langsung tak marahpom but aku tahu dia cukup2 terkilan sebab dia cakap mamat dia ni pernah buat hal macam gini dulu,bila dia soal selidik katanya adik angkat........hailaaa lelaki...kenapa kebanyakkan bukan semua ya..tapi kebanyakkan perangai semuanya macam ni.....trend pe'el depa ni sama ja....tak boleh ke belajar menyayangi wanita itu seadanya,tak payah nk cakap single2...macamana kalau orang tu dah pergi dari hidup awak,baru awak tahu gunung everest tu tinggi

..haaaaa...time orang nak kita buat pe'el......aduii........wanita tu bukan dijadikan ALLAH untuk berada di atas sebagai pemerintah lelaki,bukan dijadikan di kaki untuk di pijak2 oleh lelaki tapi dijadikan ALLAH dari tulang rusuk yang dekat di hati untuk disayangi....so.....jagalah sumeone yang kita sayang tu selagi dia masih untuk kita!!

4 comments:

akusukajiwang said...

Macam tu la kalau orang rasa tak cukup ngan satu. Atau mungkin dia hanya nak kawan2 je mana kita tahu. Cuma cara je salah sebab merahsiakan status. Mungkin dia pikir orang akan follow jika dia belum couple tambahan pulak yang kawan baru ni cun melecun macam Sha hehehe..

sha said...

hhehehee....ye ke

akusukajiwang said...

yap.. tp kesian kan mesti dia kena marah dek gf dia tu :(

sha said...

kecian? sha lg kecianla awak